loader
Wulkanizacja

Montaż haka holowniczego w samochodzie Peugeot

Montaż haka holowniczego w samochodzie Peugeot

08 kwietnia 2019, 15:16 peugeot hak holowniczy hak holowniczy

Bardzo niewiele fabrycznie nowych samochodów posiada zamontowany hak holowniczy.

W związku z tym, haki holownicze są czymś, co trzeba

doposażyć, jeśli jako właściciel Peugeota chcesz na przykład zamontować z tyłu samochodu bagażnik na rowery lub chcesz pojechać na wakacje z przyczepą kempingową zapiętą za samochodem.

Średnia cena: 469 funtów (czerwiec 2020)

Autobutler zbadał średnią cenę montażu haka holowniczego do Peugeota. Cena obejmuje wszystkie czynności montażowe w naszej wycenie za pośrednictwem naszego portalu warsztatowego.

Jeśli wykonasz swoją pracę domową, możesz poczynić znaczne oszczędności.

Montaż haka holowniczego - o czym należy pamiętać

Zanim klikniesz, aby poprosić o oferty z warsztatów, dajemy Ci kilka dobrych wskazówek na temat tego, co trzeba mieć świadomość, gdy trzeba hak holowniczy retrofitted na swoim Peugeot.

Hak holowniczy - na co pozwala Twoje prawo jazdy?

Jako właściciel samochodu osobowego możesz jeździć z przyczepą lub samochodem kempingowym na podstawie standardowego prawa jazdy (kategoria B). Masa, z jaką możesz się poruszać, zależy od modelu Peugeot, który posiadasz.

Ogólna zasada jest taka, że przyczepa wraz z ładunkiem może ważyć maksymalnie 750 kg. Jednocześnie łączna masa samochodu i przyczepy nie powinna przekraczać 3500 kg.

Specjalne zasady dotyczące haków holowniczych w samochodach klasy mikro

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele różnych samochodów typu mini i micro. Nie wszystkie z nich są dopuszczone do jazdy z przyczepą.

I chociaż wiele z tych małych modeli samochodów otrzymało od Federacji Przemysłu Motoryzacyjnego dyspensę zezwalającą na jazdę z przyczepą, nadal będzie istniało pewne związane z tym ryzyko, jeśli zdecydujesz się zamontować hak hol

owniczy w samochodzie, który w rzeczywistości nie jest do tego przeznaczony.

Małe samochody nie są zbudowane do obsługi szczególnie ciężkich wag, ale jeśli hak holowniczy ma być używany głównie jako bagażnik rowerowy, to nie ma żadnych problemów.

Przed zamontowaniem haka holowniczego do np. Peugeota

, należy sprawdzić u sprzedawcy, czy nie spowoduje to problemów z gwarancją na samochód.

Hak holowniczy - wybierz właściwy model

Na rynku dostępnych jest wiele rodzajów haków holowniczych. Przede wszystkim ważne jest, aby wybrać hak holowniczy

, który spełnia obowiązujące w Wielkiej Brytanii przepisy. Jeżeli prace przy samochodzie wykonywane są w warsztacie samochodowym, nie powinno być żadnych problemów.

Jeśli jednak chcesz dołączyć hak holowniczy siebie, to jest mądry, aby kupić hak holowniczy przez autoryzowanego dealera i upewnij się, że wybierzesz taki, który jest zatwierdzony do użytku w Wielkiej Brytanii.

Na rynku brytyjskim, hak holowniczy z łabędzią szyją jest najczęściej spotykanym modelem. Jest on zatwierdzony przez władze i dostępny zarówno jako stały hak holowniczy, jak i zdejmowany hak holowniczy.

Większość właścicieli samochodów decyduje się na stały hak holowniczy. Wynika to z faktu, że ruchome części zdejmowanego haka holowniczego często mają tendencję do rdzewienia, a zatem mogą być trudne do zdemontowania.

Nowy hak holowniczy - pamiętaj o przerejestrowaniu samochodu

Właściwie możesz sam zamontować hak holowniczy na swoim samochodzie, ale jeśli to zrobisz, pamiętaj, że samochód musi następnie przejść przegląd.

Niezależnie od tego, czy jesteś typem majsterkowicza, czy zdecydujesz się na skorzystanie z usług warsztatu, samochód musi zostać ponownie zarejestrowany.

Jeżeli holowanie wykonuje warsztat samochodowy, samochód musi zostać wysłany do stacji kontroli pojazdów, jeżeli ma 8 lat lub więcej. Jeśli samochód jest młodszy, a hak hol

owniczy jest montowany przez autoryzowany warsztat, otrzymuje się "Oświadczenie o sprzęgu przyczepy niepodlegającym homologacji", które warsztat podpisał i podstemplował. Musi ono zostać zatwierdzone przez stację kontroli pojazdów, po czym można już jeździć z przyczepą.

Pamiętaj o bezpieczeństwie podczas jazdy z przyczepą

Na przyczepie znajduje się linka odrywająca, która zawsze przed rozpoczęciem jazdy musi być zabezpieczona w tzw. pierścieniu. To niewielkie urządzenie pomaga zapewnić, że przyczepa nie urwie się, gdyby spadła z haka podczas jazdy.

Inne środki bezpieczeństwa, na które należy zwrócić uwagę przed rozpoczęciem jazdy z przyczepą, to sprawdzenie, czy światła tablicy rejestracyjnej, kierunkowskazy i światła hamowania działają w 100 procentach tak, jak powinny.