Lakier do zacisków hamulcowych
08 maja 2015, 07:45
hamulce
zaciski hamulcowe
Jeśli chcesz, aby Twój samochód wyglądał ładnie i czysto, zawsze szkoda jest pozwolić zardzewiałym zaciskom hamulcowym zepsuć ogólny, wypolerowany wygląd Jeśli zainwestujesz w nowy zestaw błyszczących kół, na przykład, chcesz, aby reszta samochodu mogła wyglądać tak samo dobrze jak one.
Jeśli chcesz, aby Twój samochód wyglądał ładnie i czysto, zawsze szkoda, aby zardzewiałe zaciski hamulcowe zepsuły ogólny polerowany wygląd. Jeśli na przykład zainwestowałeś w nowy zestaw błyszczących kół, chcesz, aby reszta samochodu wyglądała równie dobrze jak one. Utrzymanie lśniących i nowych zacisków hamulcowych jest zaskakująco proste, więc nie ma powodu, aby psuły one ogólny wygląd pojazdu. Niektórzy twierdzą, że aby wykonać tę pracę prawidłowo, trzeba zdjąć wszystkie zaciski hamulcowe. To zamienia zwykłe czyszczenie i malowanie w znacznie bardziej skomplikowany proces i niekoniecznie poprawia wyniki.
Tak długo, jak jesteś ostrożny o ochronę innych obszarów hamulców, nie ma potrzeby, aby usunąć zaciski hamulcowe z samochodu w celu ich malowania.
Uzyskaj oferty dla pracy Hamulce
Ten przewodnik, jak do omówienia, jak malować swoje zaciski hamulcowe bez całkowitego usunięcia ich w łatwy do naśladowania przewodnik krok po kroku.
- Po pierwsze, trzeba przygotować i zmontować wszystkie istotne materiały. Nie ma sensu zaczynać pracy, jeśli nie ma się sprzętu niezbędnego do jej prawidłowego zakończenia. Aby osiągnąć musujące czyste i błyszczące zaciski hamulcowe trzeba będzie:
- 1 duży kawałek mocnej tektury
- 2 puszki farby emaliowej w sprayu
- Kilka plastikowych toreb na zakupy (lub kilka odcinków folii plastikowej)
- 1 sztywna szczoteczka do zębów
- 1 puszka płynu do czyszczenia hamulców
- Taśma maskująca
- Rampa lub podnośnik samochodowy
- Poluzuj wszystkie nakrętki na wszystkich czterech kołach, ale nie zdejmuj ich całkowicie.
- Podnieś najpierw przód samochodu tak, aby przednie koła były uniesione z ziemi.
- Odkręcić nakrętki na dwóch przednich kołach, a następnie całkowicie zdjąć koła. Upewnij się, że przechowywane nakrętki w bezpiecznym miejscu, tak aby nie stracić ich przed trzeba umieścić je z powrotem na.
- Gdy koła zostaną usunięte, będzie można zobaczyć brudne i prawdopodobnie zardzewiałe, zaciski hamulcowe narażone.
- Rozpyl trochę środka do czyszczenia hamulców na szczoteczkę do zębów i zacznij szorować zaciski do czysta. Aby w pełni oczyścić zaciski hamulcowe, należy nałożyć kilka dawek środka do czyszczenia hamulców. W żadnym momencie nie rozpylaj środka bezpośrednio na zaciski, lecz spryskaj szczoteczkę do zębów i w ten sposób nanieś środek czyszczący.
- Być może trzeba będzie poświęcić krótką chwilę na wyczyszczenie zacisków. Im więcej czasu poświęcisz na tę czynność, tym lepszy efekt uzyskasz po jej zakończeniu.
- Po zakończeniu szorowania zacisków, zdejmij przedni zacisk mocujący i zakryj zawór odpowietrzający taśmą maskującą. Upewnij się, że całkowicie zakrywasz zawór taśmą, ponieważ nie chcesz, aby na tej części znalazła się jakakolwiek farba. Po zawór jest objęty, taśmy złącza przewodów hamulcowych, jak również. Trzeba będzie chronić te, gdy spray zacisk z farbą.
- Weź kawałek sztywnej tektury i wyciąć kawałek w kształcie odwróconej litery L. L powinna być na tyle duża, aby można było umieścić ją na wsporniku trzymającym zacisk w miejscu, chroniąc wszystkie części samochodu za nim.
- Weź jedną z plastikowych toreb lub plastikową folię i przykryj nią wirnik, aby chronić go przed farbą w sprayu. Przekonasz się, że trzeba będzie obrócić wirnik w celu złapania plastiku między klocki hamulcowe i koło wirnika. W przeciwnym razie, będzie skończyć się z lukami na wirniku, które nie są objęte plastiku, a jeśli farba dostaje się do tych miejsc, można uszczelnić klocki hamulcowe do wirnika, który zatrzyma hamulce z pracy. Być może trzeba będzie użyć kilku kawałków taśmy maskującej, aby utrzymać plastik w miejscu.
- Spryskaj zacisk używając powolnych i równych pociągnięć. Nie spiesz się, aby utworzyć gładkie i równe warstwy, jak to daje najlepszy wygląd po zakończeniu. Nie ma znaczenia, czy farba dostanie się na stronę klocka hamulcowego, która dotyka zacisku, ale należy zachować szczególną ostrożność, aby upewnić się, że żadna farba nie dostanie się pomiędzy klocek hamulcowy a wirnik. Jest to zaleta całkowitego usunięcia zacisków, ale tak długo, jak podjęto niezbędne środki ostrożności, aby całkowicie pokryć wirnik, nie ma potrzeby usuwania zacisków z pojazdu.
- Przed usunięciem plastiku i kartonu należy pozostawić farbę do wyschnięcia. Przejść do następnego koła i powtórzyć cały proces.
- Po pomalowaniu przednich zacisków hamulcowych trzeba będzie zdjąć podnośniki z przodu samochodu i zamiast tego podnieść tył. Upewnij się, że farba jest całkowicie sucha przed ponownym zamocowaniem kół. Po pomalowaniu wszystkich czterech zacisków i wymianie kół, weź samochód na przejażdżkę i przetestuj hamulce. Jeśli zauważysz jakiekolwiek problemy, skontaktuj się z lokalnym warsztatem, aby sprawdzić hamulce.
Wideo o malowaniu zacisków hamulcowych
Otrzymaj ofertę na naprawę hamulców
Więcej o hamulcach
- Wymiana tarcz hamulcowych, klocków, płynu hamulcowego i wirników
- Jak zdiagnozować problemy z hamulcami?
- Jak wydłużyć żywotność hamulców
- Serwisuj samochód przed wakacjami
- Jakie problemy z hamulcami mogą wystąpić
- Jak wymienić klocki hamulcowe
- Jak wymienić tarcze hamulcowe?
- Jak wymienić płyn hamulcowy?
- Co to są zacisk hamulcowy, tarcza i klocki hamulcowe?
- Co to jest zestaw do odpowietrzania hamulców?
- Jak używać zestawu do odpowietrzania hamulców?
- Co to są płytki mocujące?
- Jak pomalować zaciski hamulcowe?
Wyceń naprawę hamulców