loader
Ciężarki

Jak jeździć motocyklem w deszczu: Sprzęt i taktyka, które zapewnią ci bezpieczeństwo

Prawdopodobnie nie wybierasz się na rowerze na deszcz z premedytacją, ale co się stanie, gdy natrafisz na nagłą ulewę i nie będziesz mógł jej przeczekać? Meteorolog wspomniał o 20% szans na deszcz, ale tak naprawdę jest 50% szans, że będzie padać albo nie będzie. Mimo to decydujesz się zaryzykować i pojechać do pracy, ale chmury nadciągają około 4:30 i zaczyna się ulewa. Ale jeśli wiesz, jak jeździć na motocyklu w deszczu, dotrzesz do domu bezpiecznie.

Jako istoty ciepłokrwiste, motocykliści najlepiej czują się, gdy jest im wygodnie. Twoje ręce i palce szybko przełączają się między przełącznikami, przepustnicą, sprzęgłem i hamulcami z precyzją i delikatnością pianisty. Gdy złapie cię deszcz, twoje ciało traci ciepło i nagle nie możesz się skoncentrować. Twoje palce reagują jak zamrożone parówki. Rozwiązaniem nie jest zaciskanie zębów i przetrwanie - to przepis na katastrofę - ale spakowanie odpowiedniego sprzętu i wiedza, jak jeździć motocyklem w deszczu.

Właściwy sprzęt

Jeśli jest jakakolwiek szansa na deszcz, a jest, jeśli mieszkasz praktycznie wszędzie poza pustynią Mojave, zawsze pakuj odpowiedni sprzęt przeciwdeszczowy, w tym spodnie, kurtkę, wodoodporne rękawice i buty, najlepiej z dużą ilością pasków odblaskowych. W ostateczności gumowe rękawiczki mogą służyć jako wkładki do rękawiczek, a plastikowe torby jako wkładki do butów.

Bez względu na to, co zrobisz, zmokniesz, ale nie tak bardzo, jak bez odzieży przeciwdeszczowej. Jeśli chodzi o odzież, wełna i syntetyki są Twoimi przyjaciółmi. Kiedy jest mokro, bawełniane skarpety i spodnie dżinsowe tracą wszystkie swoje właściwości izolacyjne i będziesz nieszczęśliwy, ale koszulka z polaru i wełniane skarpety zapewnią ci ciepło.

Bardzo niewiele kasków utrzymuje mgłę, ale proste rozwiązanie, takie jak wkładka do wizjera lub spray przeciwmgielny, może sprawić, że wizjer będzie wolny od mgły. Wodoodporny płyn do wycieraczek naniesiony na zewnętrzną stronę wizjera zmusza wodę do zsunięcia się z niego, co również poprawia widoczność. Można również rozważyć zastosowanie przezroczystej żółtej osłony dla lepszej widoczności.

Właściwa taktyka

Ponieważ olej i smary wypływają na powierzchnię, pierwsza godzina deszczu może być najbardziej niebezpieczna na drodze. Podstawową zasadą jest zachowanie spokoju i zwolnienie.

  • Zwolnij. Jeśli Twój motocykl jest wyposażony w kontrolę trakcji i hamulce przeciwblokujące, nie myśl, że uchronią Cię one przed zrobieniem czegoś głupiego, ale stanowią dobre wsparcie dla bezpiecznego rowerzysty. Drogi są śliskie, a widoczność ograniczona, więc zwolnij i daj sobie więcej miejsca i dystansu do manewrowania. Przed wyruszeniem w drogę zawsze upewnij się, że opony mają odpowiednią głębokość bieżnika i są właściwie napompowane.Zachowaj spokój. Trzymaj kierownicę w wygodnej pozycji i pozwól, aby rower sam poradził sobie z ewentualnymi drobnymi poślizgami. Jeśli zauważysz znaczny poślizg, zwolnij jeszcze bardziej. Przy przyspieszaniu należy wcisnąć pedał sprzęgła i gazu. Podczas hamowania należy zwolnić przedni hamulec, aby dociążyć zawieszenie, a następnie zwiększyć nacisk, włączając tylne hamulce później niż zwykle. Daj innym kierowcom dużo miejsca.

Prawdopodobnie nie chcesz jeździć w deszczu, ale wiesz, że deszcz nieszczególnie przejmuje się tym, czego Ty chcesz. Bycie przygotowanym i wiedza, jak sobie radzić, pomoże Ci dotrzeć do celu, choć nieco bardziej wilgotnego, ale nie gorszego w skutkach.

Sprawdź wszystkie części do motocykli i powersportów dostępne w serwisie NAPA Online lub zaufaj jednej z 17 000 placówek NAPA AutoCare, w których przeprowadzane są rutynowe przeglądy i naprawy. Aby uzyskać więcej informacji na temat bezpieczeństwa motocykli, porozmawiaj z kompetentnym ekspertem w lokalnym sklepie NAPA AUTO PARTS.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Flickr.