Różnicę między amatorską a profesjonalną...
Otwierając serwis opon, musisz przede wszystkim...
Wymiana oleju silnikowego w Twoim pojeździe smaruje silnik, czyści jego ruchome części i utrzymuje go w chłodzie. Stosowanie świeżego oleju poprawia również zużycie paliwa i wydłuża żywotność silnika. Przestrzegając zaleceń producenta dotyczących wymiany oleju, można utrzymać pojazd w jak najlepszym stanie technicznym. Jeśli tej zimy wymieniasz olej samodzielnie, warto pamiętać o kilku wskazówkach dotyczących wymiany oleju, w tym kilku całkowicie odpowiednich dla danej pory roku.
Znajdź instrukcję obsługi swojego pojazdu i przejdź do sekcji poświęconej konserwacji. Zauważysz, że zalecana mieszanka oleju konwencjonalnego jest inna, gdy temperatury spadają poniżej zera. Klasyfikacja zazwyczaj opisuje lepkość oleju, czyli jego grubość w niskich i wysokich temperaturach. Na przykład, 10W w 10W-30 opisuje grubość oleju w niskich temperaturach. Liczba 30 po literze W oznacza lepkość oleju na gorąco. Im niższa lepkość oleju, tym jest on cieńszy i tym szybciej płynie. Ponieważ zimno powoduje, że olej staje się gęstszy, producenci często zalecają zimą olej silnikowy o lepkości 0W. Istnieje jednak inna opcja: mieszanka syntetyczna, która lepiej radzi sobie z ekstremalnymi temperaturami przez cały rok. Jeśli musisz wymieniać olej raz w roku, mieszanka syntetyczna będzie idealna na każdą porę roku.
Jeśli wolisz samodzielnie wymieniać olej i filtr oleju, jesteś w dobrym towarzystwie. W ten sposób nie tylko utrzymasz swój pojazd w dobrym stanie, ale także będziesz miał szansę na dokładną inspekcję. Jednak zimna pogoda może sprawić, że wymiana oleju stanie się wyzwaniem. Podczas gdy ogrzewany garaż jest idealny do tej pracy, każdy kryty lub chroniony obszar z równą powierzchnią zrobi - wystarczy upewnić się, że chodnik jest wystarczająco suchy, aby bezpiecznie utrzymać kliny i podnośniki w miejscu.
Oprócz oleju silnikowego i filtra oleju, będziesz potrzebował kilku innych rzeczy, aby wykonać pracę. Pamiętaj o założeniu okularów ochronnych, rękawic i szmat. Przyda się także klucz lub zestaw nasadek oraz miseczka do zbierania starego oleju. Użyj stojaków lub ramp, aby podnieść przednią część pojazdu, ale nigdy nie wchodź pod samochód podtrzymywany przez pojedynczy podnośnik, bez względu na jego wagę.
Kto chce pozostać na mrozie i czekać na stary olej silnikowy, aby powoli spływać do oczekującego patelni? Szanse są duże, że nie, więc gdy pojazd jest bezpiecznie podniesiony, uruchom go i pozwól silnikowi pracować przez około pięć minut, zanim go wyłączysz i spuścisz olej. Ale uważaj: olej będzie gorący, podobnie jak korek spustowy i filtr oleju. Ciepły silnik lepiej radzi sobie z uwalnianiem oleju i zanieczyszczeń (w tym osadów) niż zimny. Nie pozostawiaj wątpliwości, że cały stary olej został usunięty, rozgrzewając nieco silnik przed rozpoczęciem wymiany oleju.
Teraz możesz przystąpić do wymiany oleju tak, jak w każdym innym sezonie. Gdy jesteś gotowy do spuszczenia oleju, najpierw wykręć korek spustowy. Pozwól staremu olejowi spłynąć, a następnie wyjmij filtr oleju i wlej pozostały olej do miski. Gdy to zrobisz, możesz zabezpieczyć korek spustowy, założyć nowy filtr, dolać oleju, uruchomić silnik i pozwolić pojazdowi pracować przez 30 sekund. W tym czasie poszukaj wycieków. Po wykonaniu tych czynności opuść pojazd na ziemię, sprawdź na bagnecie, czy poziom oleju jest prawidłowy i w razie potrzeby dolej więcej. Upewnij się, że stary olej i filtr zostały odpowiednio zutylizowane.
Nawet w zimie samodzielna wymiana oleju nie jest zbyt trudna, a może być świetnym sposobem na zaoszczędzenie trochę pieniędzy na konserwacji. Może właśnie w tym roku spróbujesz!
Ci z nas, którzy mieszkają w zimnym klimacie wiedzą, że "zimowanie" pojazdu to prawdziwa rzecz...
Czytaj więcejWystarczy jedno spojrzenie pod maskę pojazdu, aby zorientować się, że dzieje się tam bardzo...
Czytaj więcejReflektory nie tylko pomagają Ci widzieć drogę w nocy, ale także oświetlają potencjalne...
Czytaj więcej