loader
Montażownice

Różnicę między amatorską a profesjonalną montażownicą do opon

Otwierając serwis opon, musisz przede wszystkim zaopatrzyć się w montażownię do opon.

Rodzaje montażownic

Wybór odpowiedniej jakości sprzętu może być dość trudny ze względu na bogactwo modeli na rynku. Staranny dobór maszyny pozwoli wybrać najlepszy model pod względem ceny i jakości. Obecnie istniejące montażownice można podzielić na dwie duże kategorie: automatyczne i półautomatyczne, a także profesjonalne i amatorskie. W modelach automatycznych chowanie słupka montażowego odbywa się pneumatycznie. Aby odchylić podstawę do tyłu, wystarczy nacisnąć pedał nożny. Ponadto samo urządzenie ustawia i naprawia luki między dyskiem a magistralą. Automatyczne modele oszczędzają czas spędzony na pracy. Są wygodniejsze dla personelu pracującego na maszynie. Wydajność pracy na automacie jest wyższa, ale wzrasta również koszt takiej maszyny. W urządzeniach półautomatycznych stojak pionowy jest nieruchomy: operator będzie musiał samodzielnie wykonać wszystkie niezbędne czynności. Wydawałoby się, że to minus: wydłuża się czas pracy, operator podejmuje więcej wysiłków, zmniejsza się ogólna produktywność. Jednak to dzięki takiej konstrukcji montażownicy do opon oszczędza się miejsce w warsztacie, co pozwala na umieszczenie maszyny blisko ściany. Wśród innych zalet jest cena, maszyny półautomatyczne są tańsze od automatów. Należy zauważyć, że maszyny półautomatyczne są wygodniejsze w konserwacji, a naprawy i konserwację można szybko wykonać na miejscu, bez konieczności udawania się do centrów serwisowych. Wiele takich montażownic jest przeznaczona do użytku amatorskiego. Automatyczne urządzenia są chętniej wykorzystywane w warsztatach samochodowych.

Jeśli musisz wykonywać duże ilości pracy (przy dużym przepływie klientów), będziesz potrzebować sprzętu o wysokiej wydajności. W takim przypadku przyjrzyj się maszynom z napędami dwubiegowymi.

Ile cali wybrać?

W dużych warsztatach stosuje się uniwersalne automatyczne montażownice, obsługujące opony dętkowe i bezdętkowe. A także obsługujące szeroki zakres średnic felg od 14 do 56 cali. Pozwoli to na obsługę zarówno samochodów osobowych, jak i lekkich ciężarówek. Duże serwisy samochodowe wolą kupować osobne montażownice do serwisowania samochodów osobowych i ciężarowych.

Na jakie cechy powinienem zwrócić uwagę?

Wybierając montażownicę o skromniejszych właściwościach, zwróć uwagę na cechy konstrukcyjne wybranych modeli, a mianowicie:

• Stół obrotowy.

• Dwufunkcyjny cylinder dociskający stopkę.

• Obecność ogranicznika ciśnienia (wbudowanego lub wyjmowanego), który automatycznie przestanie pompować koło po osiągnięciu wymaganego ciśnienia.

• Obecność specjalnych zacisków, przesuniętych na boki w stosunku do linii średnicy stołu. Zapobiegają wyślizgiwaniu się felgi podczas pracy. Niedawno takie zaciski były instalowane tylko na drogim europejskim sprzęcie, dziś są w nie wyposażone nawet chińskie i tajwańskie montażownice.

Którą montażownicę wybrać?

W pierwszej kolejności należy określić średnicę koła. Ponieważ jeśli montażownica zostanie nieprawidłowo dobrana w zależności od wielkości przyczepności koła, doprowadzi to do poważnych ograniczeń w serwisowaniu samochodów o określonych wymiarach.

Możliwość pracy z niskoprofilową gumą nie jest najważniejszym kryterium, ale biorąc pod uwagę, że ten rodzaj gumy jest używany do drogich samochodów i zyskuje ostatnio na popularności, ekonomicznie opłacalny jest zakup stojaka, który obsługuje tego typu opony.

Potrzeba pompowania powietrza podyktowana jest dużą popularnością opon bezdętkowych, na które zapotrzebowanie nieustannie rośnie.

Wymagane napięcie do pracy jest ważne, ponieważ wybierając maszynę 220 V, można ją zainstalować w zwykłym garażu bez przebudowy elektryki. A jeśli napięcie w sieci wynosi 380V, to można kupić automat z przełączaniem prędkości obrotowej stołu na 7 lub 13 obr / min.