loader
Ciężarki

Jak wymienić szpilki do kół

Nadszedł czas, aby dowiedzieć się, jak wymienić szpilki do kół. Jeśli zamontowałeś własne opony, zmieniłeś przebitą oponę lub patrzyłeś, jak faceci w lokalnym sklepie zakładają nowy zestaw opon na twój samochód, to widziałeś kolce do kół. Są to gwintowane kawałki metalu, które wystają poza hamulce i wirniki, aby utrzymać koła w miejscu za pomocą nakrętek mocujących. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak i kiedy należy je wymienić.

Co sprawia, że szpilki do kół się psują?

Podczas gdy musisz się upewnić, że szpilki do kół działają prawidłowo, nie musisz wymieniać ich regularnie. W rzeczywistości, być może nigdy nie będziesz musiał ich wymieniać. Tak długo, jak twoje koła są zamontowane prawidłowo, nie powinno być problemu.

Jednakże, szpilki do kół mogą ulec uszkodzeniu. W niektórych przypadkach mogą one być dotknięte rdzą lub korozją spowodowaną solą. Problemem jest również zbyt mocne dokręcenie nakrętek przez agresywnych techników lub niedostateczne dokręcenie. Te problemy mogą powodować dodatkowe zużycie gwintów i utrudnić bezpieczne mocowanie kół do samochodu w czasie. Podobnie jak w przypadku zerwania śruby, po zerwaniu gwintu na szpilkach, cała rzecz jest już stracona. Mocne uderzenie może również je uszkodzić, ale jeśli wypadek jest na tyle poważny, że to zrobi, prawdopodobnie będziesz patrzeć na bardziej znaczące naprawy niż tylko kołki do kół.

Jak wymienić szpilki do kół

Upewnij się, że samochód stoi w równym miejscu, gdzie możesz bezpiecznie podnieść go za pomocą podnośnika, umieść go na podstawkach (nigdy nie opieraj się na podnośniku) i załóż sprzęt ochronny, w tym rękawice i okulary ochronne. Po zdjęciu kół, hamulców i wirnika, szpilki kół będą całkowicie odsłonięte, więc można zobaczyć, gdzie są one przymocowane do piasty koła. W zależności od pracy, można zdecydować się na całkowite usunięcie piasty koła lub po prostu pozostawić ją na miejscu i pracować nad tym, które kolce stanowią problem.

Usuń nieuszkodzoną szpilkę, wbijając ją prosto w piastę. Powinien on być po prostu zaklinowany na miejscu, polegając na nakrętce mocującej, aby utrzymać go na miejscu w normalnych warunkach. Uparty kołek może wymagać dobrego namoczenia w oleju penetrującym. Jeśli masz złamaną śrubę nadal częściowo tkwiącą w otworze, można ją przebić za pomocą przebijaka.

Po oczyszczeniu przestrzeni dla nowego sworznia, włóż sworzeń od tyłu piasty. Jeśli zdjąłeś całą piastę, będziesz potrzebował prasy, aby mocno wcisnąć ją z pomocą prasy lub imadła. Jeśli zostawiłeś piastę zamontowaną na samochodzie, to możesz umieścić tarczę hamulcową z powrotem nad kołkami, dodać kilka podkładek (aby symulować koło) i dokręcić nakrętkę na kołku, rysując go w odpowiednim miejscu.

Wymiana kolców jest łatwym zadaniem, które nie zajmuje dużo czasu, ale może stanowić różnicę w zapewnieniu, że koła pozostają prawidłowo zamontowane do samochodu.

Sprawdź wszystkie produkty z zakresu śrub kół dostępne w serwisie NAPA Online lub zaufaj jednej z 17 000 placówek NAPA AutoCare, w których przeprowadzane są rutynowe przeglądy i naprawy. Aby uzyskać więcej informacji o tym, jak wymienić szpilki do kół, porozmawiaj z kompetentnym ekspertem w lokalnym sklepie NAPA AUTO PARTS.

Zdjęcie dzięki uprzejmości Flickr.